W dniu 4 września 2020 roku na terenie Gminy Jordanów
Śląski zakończone zostało zadanie pn."Demontaż, zbieranie,
transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest".
Projekt miał na celu usunięcie z terenu Gminy Jordanów Śląski wyrobów
zawierających azbest ( płyt azbestowo-cementowych ), a przez to
wyeliminowanie szkodliwego wpływu i niebezpiecznych dla zdrowia skutków
działania azbestu.
Przedmiotowym przedsięwzięciem objęto 18 gospodarstw.
W wyniku realizacji osiągnięty
został efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na demontażu,
transporcie i utylizacji materiałów zawierających azbest w ilości
43,92 Mg.
Całkowity koszt zrealizowanego zadania wyniósł 30
736,90 zł.
Zadanie zostało sfinansowane z następujących źródeł:
-
Środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu - 20 228,60 zł .
-
Środki własne Gminy Jordanów Śląski - 10
508,30 zł.
Dofinansowanie uzyskano w wyniku udziału Gminy w
konkursie ogłoszonym w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW cz. 2).
"Usuwanie wyrobów zawierających azbest".
Mając na uwadze niebezpieczny i wysoce szkodliwy
charakter materiałów budowlanych zawierających azbest przeprowadzona
akcja ma bardzo istotne znaczenie dla wzrostu bezpieczeństwa środowiska
i zdrowia, dlatego planowana jest jej kontynuacja również w roku 2021.
Przy czym będzie to uzależnione od uruchomienia stosownego
dofinansowania z WFOŚiGW, o które Gmina niewątpliwie wystąpi.

|