ZASADY REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2024/ 2025
16.02.2024

Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim w roku szkolnym 2024/2025 przeprowadzana będzie w oparciu o podstawę prawną art. 131, art. 153 ust. 2, art. 158 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe ( Dz. U. z 2023r. poz.900, 1672, 1718, 2005). i obejmuje III etapy.

I. Kontynuacja edukacji przedszkolnej dzieci uczęszczających do przedszkola w roku szkolnym 2023/2024

1. Przyjęcie do oddziałów przedszkolnych dzieci zamieszkałe na obszarze gminy Jordanów Śląski, które uczęszczały do placówki w roku poprzednim:

1) Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim, składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym, w ustalonym terminie poprzedzającym rekrutację.

2) Druki deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego można pobrać u nauczycielek grup oraz w sekretariacie szkoły.

Wypełnione przez rodziców/opiekunów deklaracje, należy składać w sekretariacie szkoły w terminie, do 29.02.2024r.

3) Niezłożenie deklaracji przez rodzica w wyznaczonym terminie, będzie równoznaczne z rezygnacją z uczęszczania jego dziecka do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim w roku szkolnym 2024/2025.

II. Rekrutacja dla dzieci, które wcześniej nie uczęszczały do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim.

1. Przyjęcie do oddziału przedszkolnego dzieci zamieszkałe na obszarze gminy Jordanów Śląski, które maja prawo do edukacji przedszkolnej- rocznik 2018, 2019, 2020, 2021.

W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z rocznika 2018- 6 latki objęte obowiązkiem wychowania przedszkolnego .

2. Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w oddziale przedszkolnym prowadzi się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka.

3. Rodzice/prawni opiekunowie pobierają wniosek oraz niezbędne dokumenty w sekretariacie szkoły, strony internetowej szkoły: pspjordanowslaski.szkolnastrona.pl i po wypełnieniu składają w sekretariacie w nieprzekraczającym terminie:

04.03.2024r. - 22.03.2024r.

Wnioski o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wypełnione nieprawidłowo lub niekompletnie (mylny PESEL, brak podpisu, daty itp.) z powodu niespełnienia formalnych kryteriów, nie będą rozpatrywane.

III. Postępowanie uzupełniające

1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, prowadzone według zasad postępowania ogólnego tj..

a) Złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym od 06.05.2024r. do 17.05.2024r.

b) Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do oddziału przedszkolnego lub innej formy wychowania przedszkolnego i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy

c) Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do 29.05.2024r.

Kryteria rekrutacji

Podczas prowadzonego postępowania rekrutacyjnego Komisja bierze pod uwagę:

1 Kryteria ustawowe:

1) wielodzietność rodziny kandydata

(oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci)- 20 pkt.

2) niepełnosprawność kandydata -20 pkt.

3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata- 20 pkt.

4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata- 20 pkt.

5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata -20 pkt.

6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

(oznacza to pannę , kawalera, wdowę, wdowca, pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje wspólnie

co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem)- 20 pkt.

7) objęcie kandydata pieczą zastępczą- 20 pkt.

2. Kryteria dodatkowe:

1) Dziecko posiadające ustawowy obowiązek wychowania przedszkolnego- 40pkt.

2) Dziecko mające ustawowe prawo do wychowania przedszkolnego- 10pkt.

3) Dziecko, którego oboje rodziców ( prawni opiekunowie) pracują, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub pozarolniczą działalność gospodarcza. Kryteria stosuje się również do rodzica samotnie wychowującego dziecko. – 8pkt.

4) Dziecko, którego rodzeństwo będzie kontynuowało edukację w tej samej placówce-7pkt.

5) Dziecko, którego co najmniej jeden rodzic rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu pracy, renty lub prowadzenia działalności gospodarczej, ze względu na miejsce zamieszkania na terenie Gminy Jordanów Śląski- w Pierwszym Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu- 6pkt.

Dokumentem niezbędnym do potwierdzenia powyższych kryteriów jest oświadczenie potwierdzające spełnianie kryteriów, którego wzór stanowi załącznik do uchwały IV/25/2019 Rady Gminy Jordanów Śląski z dnia 30 stycznia 2019r. ( Dz.U.Woj..Doln. z 2019r. poz. 805)

 

Wymagane dokumenty

1. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/prawnego opiekuna dziecka.

2. Wypełniony wniosek: podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka, lub rodzic wychowujący dziecko po uprzednim złożeniu stosownego wyjaśnienia, braku podpisu.

3. Podpisy złożone we wniosku są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym.

4. Do wniosku dołącza się:

1) Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów ustawowych:

2) Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów dodatkowych:

Wszystkie dokumenty niezbędne do przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2024/2025 dostępne są w siedzibie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim oraz stronie internetowej szkoły : pspjordanowslaski.szkolnastrona.pl

2. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

3. Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim oraz terminy składania dokumentów wprowadzone Zarządzeniem Dyrektora określają szczegółowe czynności postępowania wraz z datami.

Postanowienia końcowe

1. Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy Jordanów Śląski mogą być przyjęci do oddziałów przedszkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim w wyniku postępowania uzupełniającego.

3. Dane osobowe dziecka, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego.

4. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego, są przechowywane przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

5. O przyjęciu dziecka do oddziałów przedszkolnych w trakcie roku szkolnego, decyduje dyrektor.

 


Informujemy, że rozpoczyna się rekrutacja do klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych  Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim  na podstawie Zarządzeń Wójta Gminy Jordanów Śląski z dnia 14 lutego 2024 r.

Szczegółowe informacje w załącznikach:


 

powrót